Działania promocyjne
PCA w TVP INFO 23-03-2012
Pod koniec 2011 roku Biuro Marketingu TVP S.A. przekazało informację, że wyprodukowany przez PCA 22-sekundowy spot pod tytułem "System oceny zgodności", uzyskał akceptację - pod względem merytorycznym, artystycznym oraz technicznym - komisji kwalifikującej i będzie bezpłatnie emitowany na antenie TVP INFO w ramach kampanii społecznej.
W trakcie 18-dniowej kampanii mieliśmy na tej antenie aż 89 emisji spotu PCA, ukazującego istotę i cele funkcjonowania jednostek systemu oceny zgodności oraz jego znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa wszystkich obywateli.
Po zakończeniu kampanii, PCA otrzymało wykaz emisji spotu na antenie TVP INFO, wraz z podaniem oglądalności i procentowymi udziałami w rynku telewizyjnym.
Wynika z niego, że spot PCA emitowano codziennie od czterech do sześciu razy, zazwyczaj w proporcjonalnych odstępach czasowych, między 6.15 a 23.57. Oglądalność spotu wahała się - w zależności od dnia tygodnia oraz godziny emisji - od ok. 20 tysięcy telewidzów tuż przed północą, do blisko 700 tys. między 16.00 a 22.00. W podobnych proporcjach kształtował się procentowy udział w rynku telewizyjnym: od 1,5 do 11,6 proc. Tak więc, po przemnożeniu łącznej liczby emisji (89) i średniej oglądalności (ok.250 tys.) oraz uwzględnieniu stałych widzów, oglądających codziennie ten kanał, uzyskamy ponad 20-milionową widownię spotu "System oceny zgodności", do której udało nam się dotrzeć z tym specyficznym przekazem.