Aktualności
Raport PCA za rok 2019 25-06-2020
Opublikowaliśmy „Sprawozdanie z realizacji planu działania” za ubiegły rok. Dokument zawiera najważniejsze informacje dotyczące funkcjonowania PCA i sytemu akredytacji oraz kluczowe dane liczbowe.
Raport podsumowuje działalność PCA m.in. w zakresie udzielania akredytacji nowym podmiotom, sprawowania nadzoru nad akredytowanymi podmiotami, wdrażania zmian i harmonizacji wymagań akredytacyjnych, nowelizacji polityk i procedur akredytacji w obszarach regulowanych oraz dobrowolnych, a także współpracy międzynarodowej i realizacji celów informacyjno-promocyjnych oraz szkoleniowych.
To był kolejny bardzo pracowity rok dla Polskiego Centrum Akredytacji, a coroczne Sprawozdanie z realizacji planu działania PCA stanowi doskonałą okazję do zaprezentowania wszystkich najważniejszych obszarów naszej działalności przez pryzmat konkretnych rezultatów i wymiernych korzyści społecznych, jakich dostarcza skutecznie funkcjonujący system akredytacji – napisała w swoim liście dyrektor PCA Lucyna Olborska. Ciągłe doskonalenie tego systemu, harmonizacja polskich i międzynarodowych przepisów w zakresie oceny zgodności, a także konsekwentne budowanie zaufania do akredytacji jako najlepszej metody potwierdzania wiarygodności wyników badań, wzorcowań, inspekcji, certyfikowanych usług, wyrobów, kwalifikacji certyfikowanych osób i certyfikowanych systemów zarządzania – to nasze cele strategiczne. Misją PCA jest bowiem wspieranie rozwoju gospodarczego Polski i ochrona interesów publicznych, w szczególności – zdrowia i bezpieczeństwa ludzi. Jestem dumna, że PCA ma swój jakże istotny wkład, a w konsekwencji wpływ na poprawę jakości życia Polaków.
Serdecznie zapraszamy do lektury!
Powrót