Komunikat nr 439

Polskie Centrum Akredytacji informuje, że w powiązaniu z postanowieniami Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2021/1244 z dnia 20 maja 2021 r. zmieniającego załącznik X do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 w odniesieniu do znormalizowanego dostępu do informacji z pokładowego układu diagnostycznego oraz informacji dotyczących naprawy i konserwacji pojazdów, a także wymogów i procedur w zakresie dostępu do informacji dotyczących zabezpieczeń pojazdu, rozszerzyło zakres działalności akredytacyjnej w obszarze akredytacji jednostek inspekcyjnych o:

  • inspekcje w zakresie dostępu do związanych z zabezpieczeniami informacji dotyczących naprawy i utrzymania zabezpieczeń zainstalowanych w pojazdach - kontrola zatwierdzania niezależnych podmiotów i autoryzacji pracowników niezależnych podmiotów.
    W związku z powyższym, zmianie ulegają:
  • Lista wymagań akredytacyjnych dla jednostek inspekcyjnych – program akredytacji DAK-07,
  • Załącznik nr 1 do dokumentu DAK-07 Rodzaje i dziedziny inspekcji.

W ocenie kompetencji jednostek inspekcyjnych w przedmiotowym obszarze zastosowanie mają postanowienia programu oceny zgodności Scheme for accreditation, approval and authorisation to Access Security-related Repair and Maintenance Information (RMI), opracowanego przez Forum na rzecz dostępu do RMI pojazdu związanych z zabezpieczeniami (SERMI), jako dokumentu obowiązkowego, łącznie z wymaganiami akredytacyjnymi dla jednostek inspekcyjnych, wskazanymi w ww. liście.

Program RMI jest dostępny na stronie internetowej www.vehiclesermi.eu.
Akredytacja w obszarze regulowanym uwzględniającym stosowanie programu RMI prowadzona jest we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury.

Wnioski o akredytację lub rozszerzenie posiadanej akredytacji jednostki inspekcyjnej w ww. obszarze należy składać na formularzu FA-01. Do wniosku należy dołączyć wypełniony formularz FAK-01 wraz z wymaganymi dokumentami, wymienionymi w tym formularzu.

Zgoda
Szczegóły
Więcej informacji

Używamy plików cookie

Pliki cookies, zwane inaczej „ciasteczkami”, to pliki, które stanowią dane informatyczne, w szczególności informacje tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego (np. w telefonie, laptopie czy tablecie) i przeznaczone są do korzystania ze strony internetowej https://www.pca.gov.pl/ i jej funkcjonalności (dalej: Serwis). Nadrzędnym celem wykorzystywania przez Administratora plików cookies jest umożliwienie użytkownikom dostępu do Serwisu i ułatwienie korzystania z niego przy zachowaniu pełnej jego funkcjonalności. Administrator wykorzystuje także pliki cookies w celu podążania za preferencjami użytkowników Serwisu, jak i dla celów statystycznych pomagających Administratorowi zrozumieć w jaki sposób użytkownicy wykorzystują poszczególne funkcje w Serwisie.
Zobacz politykę cookies

Niezbędne
Funkcjonalne
Śledzenie i wydajność

Niezbędne

Ciasteczka niezbędne – te pliki cookies odpowiadają za użyteczność Serwisu i umożliwiają korzystanie z podstawowych funkcji strony internetowej. Serwis bez tychże ciasteczek nie może funkcjonować

Funkcjonalne

Ciasteczka preferencyjne – te pliki cookies umożliwiają zapamiętywanie preferencji użytkowników Serwisu, które ułatwiają mu poruszanie się po stronie internetowej (login, język, czcionka, tryb wyświetlania). Aby Administrator mógł wykorzystać ciasteczka preferencyjne, niezbędne jest wyrażenie zgody przez użytkownika;

Śledzenie i wydajność

Ciasteczka statystyczne – te pliki cookies umożliwiają Administratorowi weryfikację liczby odwiedzin użytkowników i źródeł ruchu w Serwisie. Służą do weryfikacji popularności samego Serwisu jak i jego poszczególnych podstron czy funkcjonalności. Dzięki ciasteczkom statystycznym Administrator może podążać za trendami użytkowników i dostosować treść Serwisu do ich upodobań. Aby Administrator mógł wykorzystać ciasteczka statystyczne, niezbędne jest wyrażenie zgody przez użytkownika;

Więcej informacji

Zdecydowana większość dostępnych na rynku przeglądarek internetowych domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies. Jeżeli użytkownik nie ma woli otrzymywania żadnych plików cookies, może zaktualizować ustawienia przeglądarki na swoim urządzeniu elektronicznym, z którego korzysta w celu korzystania z funkcjonalności Serwisu. Użytkownicy mogą przeglądać i usuwać pliki cookies w Serwisie Administratora, jednakże wskazać należy, iż brak możliwości zapisywania lub odczytywania ciasteczek przez stronę internetową może uniemożliwić pełne oraz poprawne korzystanie z naszego Serwisu. W przypadku gdy użytkownik korzysta z różnych urządzeń do uzyskania dostępu do Serwisu oraz przeglądania jego treści, należy upewnić się, że każda przeglądarka internetowa na każdym urządzeniu dostosowana jest do indywidualnych preferencji użytkownika w zakresie funkcjonowania plików cookies. Sposób wyłączenia jak i aktualizacji ustawień plików cookies uzależniony jest od rodzaju przeglądarki, z której użytkownik korzysta.