Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności www.pca.gov.pl

Polskie Centrum Akredytacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.pca.gov.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2001-08-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21        

Status pod względem zgodności
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Treści niedostępne
Dokumenty publikowane w formacie pdf są niedostępne z powodu nieproporcjonalnego obciążenia –zgodnie z art. 8 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Dokumenty te są publikowane na stronie internetowej na bieżąco wraz z ich aktualizacją. 
Szacowane koszty wykonania dostosowania tych dokumentów do wymogu dostępności są relatywnie duże – koszty te mogą osiągnąć poziom 5 mln zł (koszty jednostkowe z wyceną - załącznik (plik pdf, 136.52 KB)).

Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2022-03-30
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-27 
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny. Dodatkowo w zakresie szacowania kosztów zapewnienia dostępności cyfrowej uwzględniono wyniki badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Fundację Widzialni.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Każdy ma prawo zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie. Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dyrektor PCA

E-mail: sekretariat@pca.gov.pl
Telefon: +48 22 355 70 00
Adres: Warszawa 01-382, ul Szczotkarska 42.
Więcej informacji: https://www.pca.gov.pl/o-pca/informacje-o-pca/kontakt/

Żądanie takie musi zawierać dane kontaktowe osoby zgłaszającej, wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie, wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Postępowanie odwoławcze
Na niedotrzymanie terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

Organ nadzorujący: Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Adres: Pl. Trzech Krzyży 3/5,
00-507 Warszawa
Adres skrytki na ePUAP: /MRPiT/SkrytkaESP
E-mail: kancelaria@mrit.gov.pl
Tel.: +48 222 500 123
Więcej informacji: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/dane-kontaktowe

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Dostępność architektoniczna
Siedziba Polskiego Centrum Akredytacji znajduje się w Warszawie przy ulicy Szczotkarskiej 42. Pomieszczenia siedziby nie są dostępne publicznie w sposób nieograniczony. W siedzibie nie jest dostępny tłumacz języka migowego.

Liczba użytkowników i osoby niepełnosprawne
W okresie od lutego 2021 r do marca 2022 r. strona była odwiedzona przez 187 tysięcy użytkowników a liczba odsłon wyniosła 2,23 mln. Średnio to około 13,3 tysięcy użytkowników oraz prawie 160 tysięcy sesji miesięcznie. Nie identyfikuje się istotnie różnego, zainteresowania informacjami umieszczonymi na stronie internetowej przez osoby niepełnosprawne. Poziom niepełnosprawności nie wpływa istotnie na zainteresowanie tymi informacjami.

Aktualizacja: 03.10.2024 12:57
Zgoda
Szczegóły
Więcej informacji

Używamy plików cookie

Pliki cookies, zwane inaczej „ciasteczkami”, to pliki, które stanowią dane informatyczne, w szczególności informacje tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego (np. w telefonie, laptopie czy tablecie) i przeznaczone są do korzystania ze strony internetowej https://www.pca.gov.pl/ i jej funkcjonalności (dalej: Serwis). Nadrzędnym celem wykorzystywania przez Administratora plików cookies jest umożliwienie użytkownikom dostępu do Serwisu i ułatwienie korzystania z niego przy zachowaniu pełnej jego funkcjonalności. Administrator wykorzystuje także pliki cookies w celu podążania za preferencjami użytkowników Serwisu, jak i dla celów statystycznych pomagających Administratorowi zrozumieć w jaki sposób użytkownicy wykorzystują poszczególne funkcje w Serwisie.
Zobacz politykę cookies

Niezbędne
Funkcjonalne
Śledzenie i wydajność

Niezbędne

Ciasteczka niezbędne – te pliki cookies odpowiadają za użyteczność Serwisu i umożliwiają korzystanie z podstawowych funkcji strony internetowej. Serwis bez tychże ciasteczek nie może funkcjonować

Funkcjonalne

Ciasteczka preferencyjne – te pliki cookies umożliwiają zapamiętywanie preferencji użytkowników Serwisu, które ułatwiają mu poruszanie się po stronie internetowej (login, język, czcionka, tryb wyświetlania). Aby Administrator mógł wykorzystać ciasteczka preferencyjne, niezbędne jest wyrażenie zgody przez użytkownika;

Śledzenie i wydajność

Ciasteczka statystyczne – te pliki cookies umożliwiają Administratorowi weryfikację liczby odwiedzin użytkowników i źródeł ruchu w Serwisie. Służą do weryfikacji popularności samego Serwisu jak i jego poszczególnych podstron czy funkcjonalności. Dzięki ciasteczkom statystycznym Administrator może podążać za trendami użytkowników i dostosować treść Serwisu do ich upodobań. Aby Administrator mógł wykorzystać ciasteczka statystyczne, niezbędne jest wyrażenie zgody przez użytkownika;

Więcej informacji

Zdecydowana większość dostępnych na rynku przeglądarek internetowych domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies. Jeżeli użytkownik nie ma woli otrzymywania żadnych plików cookies, może zaktualizować ustawienia przeglądarki na swoim urządzeniu elektronicznym, z którego korzysta w celu korzystania z funkcjonalności Serwisu. Użytkownicy mogą przeglądać i usuwać pliki cookies w Serwisie Administratora, jednakże wskazać należy, iż brak możliwości zapisywania lub odczytywania ciasteczek przez stronę internetową może uniemożliwić pełne oraz poprawne korzystanie z naszego Serwisu. W przypadku gdy użytkownik korzysta z różnych urządzeń do uzyskania dostępu do Serwisu oraz przeglądania jego treści, należy upewnić się, że każda przeglądarka internetowa na każdym urządzeniu dostosowana jest do indywidualnych preferencji użytkownika w zakresie funkcjonowania plików cookies. Sposób wyłączenia jak i aktualizacji ustawień plików cookies uzależniony jest od rodzaju przeglądarki, z której użytkownik korzysta.